Projekt :CRX b16 turbo
Přestavba crx 2 generace se swapovaným motorem B16a1
---------------------------------------------------------------------------------------
cíl : výsledný výkon cca 220k , plnící tlak 0,5 baru
aktuální : výkon cca 260k,tlak 0,7 baru
komponenty:
turbo t3/t4, turbokit pro crx 2g zakoupen v USA(značně upraven) ,vstřiky 440ccm,kované ojnice,uložení kliky ACL RACE ,přestavba na obd1 redukce + ecu P28 +rozdělovač pro b16a2 ,přídavné budíky pro teplotu tlak oleje a ukazatel boostu ,hliníkový třířadý chladič, ostatní díly vlastní výroba.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Před začátkem vlastního projektu bylo nutno opravit provedený swap kdy původní "swaper" svoji práci poněkud odbyl , viz fotografie , motor byl usazen v karoserii šikmo a poněkud laxně přichycen , nedotažené a nedotáhnutelné šrouby či matice byli "příjemným" překvapením.
Po vyřešení tohoto problému následovala kontrola vnitřností motoru , protože výrobce vyrobil blok motoru jako open deck , přikročilo se k fixaci vrchní části válců.
Pro daný výkon to nebylo nutností , takže se zvolila zajímavá a neinvazivní metoda "litého " blockguardu za pomoci tekutého kovu od Loctitu. Následovalo srovnání bloku i hlavy a kompletace motoru .
Poté se mohlo přikročit k instalaci dílů z turbokitu.Zde začaly další potíže , po instalaci svodů jsme zjistili kolizi WG s příčkou chladiče a s horní hranou nárazníku .Pomohla uprava příruby pro WG a její sklopení a zapuštění . Následovala uprava downpipe , kdy ve spodní části kolidovala s vanou motoru.Dalším krokem byla uprava příčky pro nový chladič který oproti puvodnímu narostl asi o 3cm na výšku a nevešel by se tak pod kapotu a zároveň se tak vyřešil průchod trubky z výtlaku turba do intercooleru. S lehkou úpravou dodaných trubek se provedlo propojení turbo a IC ,horší situace ovšem nastala na druhé straně kdy dodaná trubka vedla přímo středem akumulátoru .Následovala tedy opět výroba nové speciálně tvarované trubky od škrtící klapky k IC , která tento problém vyřešila.
Následovalo montáž vedení oleje do turba a vratného vedení do vany motoru.
Poté uprava elektroinstalace ,přestavba na obd1 ecu , její uprava , příprava vedení pro kontrolní přístroje atd.
Uprava předního nárazníku kde muselo vzniknout místo pro intercooler ....
Odladění .....
při jízdách zjištěno přehřívání oleje = doporučena montáž chladiče oleje -provedena následně.