BMW 316 E30 1,8 turbo 

Desťákovo Bmw ...

Známe se už dlouho,to  ještě  byl věrný té správné značce :).

No nakonec prý jedině zadní náhon,takže utek k  bmw.

Trochu teoretik ,děsně dlouho počítal co by kdyby , takže jsem ho musel lehce nakopnout aby se do toho konečně pustil.Vzhledem k tomu že mám práce nad hlavu tak si dělá většinu prací sám, pouze mu dozoruju případně radím , jen konstrukci a vyloženě složtější věci jako design svodů, elektriku dělám já. Vzhledem ke vzdálenosti mezi námi se pracuje většinou o víkendech takže to asi nepujde tak rychle jak by mohlo.   

Takže k autu: 

klasika M 10 1,8 , cca 100k /cílem je prozatím něco kolem 0,5 bar =160k /225 Nm

Turbo G T 25 Nissan 200SX

vstřiky 450ccm 

řízení bude svěřeno ecu p06 honda , soft Crome 

svody atd vlastní výroba

Intercooler R. Master 2.5Dci

Začalo se demontáží nepotřebnejch věcí puvodní svody, výfuk ,chladič atd , pak jsme se pustili do výroby výfukových svodů -oproti E21 je v prostoru e30 méně místa takže přepokládané převzetí  koncepce z E 21 muselo být modifikováno aby se vše do jinak dimenzovaného prostoru vešlo,ve výsledku se začínalo odznova.Nouzovým řešením by bylo vykašlat se na délky větví a prostě všechno spojit do jedný roury a tu dovýzt do turba , ale pak by motor v atmosferickým režimu nefungoval ideálně a samozřejmě by to přineslo  i částečnou ztrátu výkonu a skoky v průběhu točivého momentu. Ale zadařilo se a namotal jsem to tam :). 

Následovala uprava originálního sání , spočívající v navaření hliníkové desky do které se pak navrtali nové otvory pro uchycení honďácké klapky a samozřejmě otvor pro vzduch (desťák dostal za domáci ukol , popral se s ním se ctí).Honda klapka je použita s duvodu kompatibility s řízením a elektroinstalací.

Po dokončení svodů a montáži turba jsme usadili intercooler ,podlehla mu i příčka pod chladičem, následovala výroba vedení vzduchu od turba k IC a od IC ke klapce , usazení příruby pro blowoff. Protože si Desťák pořídil cočko tak dostal finální zavaření a nátěr jako Du ,aby nás to pak nezdržovalo.

Dalším krokem bylo vytvoření výstupu na vačce pro honďácký rozdělovač .Ten mimo klasické funkce rozdělit jiskru na válce  v sobě obsahuje snímače potřebné pro správnou funkci ECU , snímače TDC ,polohy vačky a pozici 1 válce , ECU je potom schopna pracovat v plně sekvenčním režimu.Spočívá ve vytvoření mezikusu s drážkou pro unašeč rozdělovače přišroubovaného k vačkovému kolu a v upravě krytu rozvodů ,který nově ponese rozdělovač.Stávající výstup rozdělovače bude zaslepen.

No a pak klasika hadice,spony ...

Postoupili jsme zas o kousek dál , ze dvou svazků elektriky   vytvořen jeden , vypadá že všechno funguje a tak se muže po doplnění drátů k elektrický sahaře zabandážovat. Seriový chladič stavem a velikostí nevyhovoval , po chvíli hledání to rozměrově a  funkčně vyhrál chladič z dýzlové felicie.Trochu problém byl vymotat hadice od pumpy k termostatu .Nádobku darovala jiná E30 -325i .nalít vodu a.... 

Trošku problém byly zapalovací kabely, kdy díky umístění rozdělovače  na čele motoru jsou potřeba poněkud delší .Naštěstí regálové zásoby skrývaly kabely pro šestivál takže se mohlo přikročit k prvnímu startu.

Ten nás trochu překvapil , čekali jsme oba trochu protesty vzhledem k E 85 v nádrži,ale asi zbytek  benzínu v nádrži zapříčinil start na druhý otočení motoru.Běh nebyl nic ideálního , v ecu je jenom základní mapa ,ještě pro čistou e85 takže to bylo bohatší .Ale jinak vše fungovalo takže jsme si za odměnu objeli alespoň čestný kolečko kolem vesnice :) . 

Nyní je potřeba dokončit výfuk , upravit plechy před chladičem a intercoolerem ,namontovat elektrickou vrtuli před chladič ,namontovat nárazník a  celkově z toho zas udělat auto.

Potom musím vytvořit kontrolní budík na kontrolu tlaku a teploty oleje a boostu a mužem dodělat mapu .

Tak  prozatím je bmw  pryč , auto jede , potřebuje dodělat ruzný držáky ,navařit tlumič do výfuku ,doskládat interier prostě taková kosmetika a já budu mít trochu času na vytvoření kontrolních budíků ,pak se teprv pustíme do vyššího tlaku. 

 

 

 

Fotogalerie: BMW 316 E30 1,8 turbo